Två föreläsningar klara till Sweden Live!

Nu kan vi presentera två av många föreläsningar som du kan ta del av under Sweden Live 2022!
Fler föreläsningar och panelsamtal presenteras löpande så håll utkik!

 

Föreläsning: Framtidens underhållning
och uppkopplade evenemang

Plats: SeaU, Hav 1-2
Tid: Tisdag 18 januari kl 11:00
Moderator: Henrik Johnsson

Föreläsare är Michael Björn, ”Head of Research Agenda” på Ericsson Consumer & IndustryLab och forskare på ”ICT Market Foresight” på Ericsson Research.

Vi lever just nu i början av en ny era där vi går emot ett ”Internet of senses” som kombinerar uppkopplade och fullt
sensoriska upplevelser med känslan av att vara på plats.

Föreställ er alla de möjligheter som öppnas upp när ni kan dela era event till en publik som befinner sig var som helst i världen och den virtuella upplevelsen känns verklig. Samtidigt bygger eventen helt nya broar och möten mellan er globala publik oavsett
var de befinner sig. Genom framsteg inom teknik och anslutningsmöjligheter blir den fysiska och den virtuella världen en, vilket ger oss arrangörer en helt ny spelplan där vi kan utveckla evenemang samtidigt som publiken får ett ofantligt och globalt utbud.

Vi får även ta del av rykande färsk konsumentforskning som ännu inte har nått marknaden och kan ställa frågor om 5Gs oändliga möjligheter att koppla upp våra evenemang. En unik möjlighet att
diskutera hur vi drar nytta av ny teknik för att exempelvis producera mer upplevelserika, mer hållbara och säkrare evenemang men även kunna reflektera över hur det skapar nya affärsmöjligheter.

 

Föreläsning: Framtidens evenemangsförsäljning

Plats: SeaU, Hav 1-2
Tid: 
Tisdag 18 januari kl 14:15
Moderator: Henrik Johnsson

Föreläsare är två medarbetare från Tickster – Johan Skogsberg, Head of Sales och Johan Kemi, Customer Business Development Manager.

Tiderna förändras och så också konsumenternas köp- och betalningsvanor. Gränserna för hur biljetter och andra varor säljs före, under och efter evenemanget suddas ut – Så hur ser egentligen morgondagens försäljning ut för evenemangsbranschen?

Morgondagens evenemang säljer sitt utbud & biljetter under hela upplevelseresan; När som helst och vart som helst men inte alltid till vem som helst. Hur paketerar man en upplevelse som är direkt anpassad till den specifika kunden baserad på data insights. En föreläsning byggd på insights av dataanalyser från tusentals evenemang och arrangörer men också med framtidsspaning på agendan.